Sunday 17 August 2014

Kek Snow Cheese Taman Sejati Ujana & Panduan Belajar Buat Kek Cheese.

Salam sayang pembaca,
Selamat berhujung minggu ya, kan hari ni hari ahad, saya tidak kemana-mana hari ini, kebetulan sepupu pun tidak sihat. Memandangkan juga tiada tempahan pada hari ini & esok Isnin 18hb Ogos, maka saya pun ambil kesempatan kemas sikit dapur, bersihkan peralatan, cuci baju, kasut sekolah adik dan segala macam kerja. Maklum lah minggu depan ada tempahan Durian Cheese cake & kek perkahwinan 2 tingkat. Alhamdulillah, tahun ini banyak dapat tawaran buat kek kahwin, berbanding tahun lalu sebab tahun lalu orang belum berapa kenal sangat dengan kami, tahun ini alhamdulillah orang mulai tahu kewujudan kami. 

Selama ini kami berniaga offline sahaja iaitu Restoran Nurmarina, berpusat di bandar, belakang Milimewa, tingkat 1, di atas Novelty. Bangunan yang berdekatan dengan stesen bas-bas mini di Sandakan ini. Ada juga terima tempahan kek, kuih, cupcake tetapi masa itu kami cuma berniaga offline bukan online.

Ok kali ini saya buat kek Snow Cheese tempahan Puan Nany dari Taman Sejati Ujana, batu 7. Semestinya di Sandakan, Sabah ya. Maklumlah ada yang fikir saya ni blogger dari semenanjung, tidak lah, saya orang Sandakan yang asli. Nama pun Zara Cake & Katering Sandakan. :-) Apapun terima kasih Puan Nany, mulanya dia mahu tempah creampuff namun saya terpaksa tolak, sebab saya risau keadaan kesihatan sepupu saya nanti tidak boleh jaga baby saya pula, tapi Puan Nany gantikan juga ke kek Snow Cheese. Saya hantar siap bagi biskut raya percuma lagi sebagai kudapan. Terima kasih puan :-) 

2 biji kek Snow Cheese tempahan Puan Nany dari Tmn Sejati Ujana, batu 7.

sempat lagi snap muka sebelum di packing..
Ada yang masih tertanya-tanya dengan saya mengenai panduan cara buat kek cheese. Sebenarnya saya pun tidak tahu lagi resepi kek cheese yang di tawarkan dalam dvd yang saya promosi kan, maka nya jikalau kita hendak menuntut ilmu, tidak seharusnya mahu ilmu percuma sahaja, adakalanya kena juga perolehi ilmu yang berbayar. Untuk menuntut apa jua ilmu, kena lah berusaha lebih sikit. Kami pun masa mula-mula berminat dengan bidang bakeri, kami bukan sekadar "Google search" sahaja, tetapi kami juga membeli ebook, dvd serta mengikuti kursus yang di anjurkan oleh pihak tertentu yang berkaitan dengan bidang bakeri. 

Panduan & tips percuma tetap diberikan, tetapi kalau ingin belajar dengan lebih mendalam, kena lah usaha sikit: Panduan Percuma Buat Kek Cheese .
Rajin usaha, tangga kejayaan. Yang bagus nya dalam link yang saya berikan di atas, bukan sahaja mereka ajar langkah demi langkah cara buat kek cheese, tetapi mereka juga mengajar anda melalui ebook bagaimana memasarkan produk makanan dalam internet. Boleh klik di sini ya: Panduan Percuma Buat Kek Cheese .

No comments:

Post a Comment